Соціальні мережі як інструмент залучення мешканців до участі у справах громади

0

Команда «Європейського діалогу» провела ще низку вступних інформаційних зустрічей із представниками громад Львівської та Закарпатської областей у рамках гранту «Посилення рівня залучення громадян та впливу громадянського суспільства», що реалізовується за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».

Зокрема, такі онлайн-зустрічі провели в Городоцькій, Жидачівській громадах Львівської області, у Міжгірській, Білківській, Горінчівській, Довжанській громадах Закарпатської області. До розмов долучалися представники органів місцевого самоврядування, громадських організацій, жінки-лідерки.

Кожна громада має свою специфіку, але й також їх об’єднує низка схожих проблем і тенденцій. Багато громад стикнулися, особливо на початку повномасштабного вторгнення, з потужними хакерськими та DDoS-атаками на офіційні сайти, більшість із них вдалося відбити. Також доводиться бути обережнішими у висвітленні інформації: частину чутливої інформації, зокрема про об’єкти критичної інфраструктури, про масові заходи, тимчасово вилучають із публічного доступу.

Спільною для багатьох громад тенденцією є перетікання уваги споживачів інформації, яку публікують органи місцевого самоврядування, з офіційних сайтів громад на сторінки в соціальних мережах. Саме в соціальних мережах мешканці почуваються більш розкутими, відкритими до дискусії, охоче залишають коментарі, відгуки, проходять онлайн-опитування.

Можливо, на сторінці громади в соціальних мережах мешканці почуваються не настільки офіційно, більш невимушено і для них комфортніше отримувати інформацію та, що дуже важливо, ділитися нею з органами місцевого самоврядування саме на сторінках в соціальних мережах. Тим паче, що частину жителів насторожує (це підтверджують працівники органів місцевого самоврядування під час наших вступних онлайн-зустрічей) необхідність ідентифікації, зокрема через банківські ID-системи ідентифікації або через електронний цифровий підпис. Наприклад, це потрібно робити, щоб подати петицію або проголосувати за неї, подати електронне звернення тощо.

Тому для налагодження ефективного діалогу та партнерства з мешканцями потрібно надалі розвивати присутність органів місцевого самоврядування в соціальних мережах, створювати комфортні умови для збору зворотної інформації, відгуків, побажань від мешканців для покращення задоволення їхніх потреб спільними зусиллями влади і жителів територіальної громади.

Ця публікація створена ГО «Європейський діалог» у рамках проєкту «Посилення залученості громадян і впливу громадянського суспільства» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Коментарі