Оцінка ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти у 2019 році на прикладі 3-х областей

0

Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) визнані ключовими технологіями ХХІ століття.

Інформатизація освіти є частиною цього глобального процесу. Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» конкретизувала заходи впровадження реформи, зокрема в Державному бюджеті на 2019 рік було передбачено субвенцію у розмірі 1,0 млрд грн місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на інформатизацію освіти шляхом встановлення інтернет-доступу для шкіл.

При розробці порядку та умов використання субвенції перед Міносвіти стояло складне питання оптимального розподілу коштів з огляду на неточну статистику наявної ситуації, помилки окремих субвенцій в попередні роки та складністю самого питання. В результаті  постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти»  від 3 квітня 2019 року були визначені рамкові умови використання коштів для забезпечення доступу до інтернет закладів освіти, які давали можливість обласним державним адміністраціям самостійно вибирати стратегію підключення та відповідно до цього розподіляти кошти субвенції між обласним бюджетом, бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад.

Пропонованим дослідженням було проаналізовано три можливі моделі розподілу коштів субвенції на регіональному рівні – децентралізовану, централізовану та комбіновану, а також здійснено їх порівняння на предмет досягнення максимальної ефективності забезпечення доступу до інтернет закладів освіти. Найбільш оптимальним варіантом за результатами дослідження було визначено «комбінований розподіл субвенції», який пропонує на обласному рівні провести закупівлю обладнання для вузлів передачі даних та оптоволоконних ліній між вузлами, а на місцевому рівні – обладнання для локальних мереж освітніх закладів, обладнання для прийому даних та підключення освітніх закладів до вузлів («остання миля»). Відповідно до комбінованої моделі в дослідженні було здійснено техніко-економічне обгрунтування використання коштів субвенції для Львівської області в частині підключення до інтернет закладів освіти.

В перспективі такий підхід використання державних коштів дає можливість на обласному рівні створити модель «Єдиного цифрового простору», який дозволяє не тільки зменшити витрати освітніх закладів на оплату трафіку (абонентської плати) інтернет та забезпечити контроль за контентом інформації і захист інформації, але й підключити до мережі інтернет інші корпоративні мережі – органи влади, заклади медицини тощо.

Завантажити (PDF, 1.04MB)

Коментарі