Представники чотирьох областей України ознайомились з польським досвідом надання адміністративних послуг і особливостями електронного урядування

0

Представники Вінницької, Рівненської, Львівської та Закарпатської областей ознайомились протягом останнього тижня липня із досвідом польських організацій, органів місцевого самоврядування в частині надання адміністративних послуг і особливо електронного урядування.

Делегація, яка прибула до Польщі у рамках проекту «Громадські інформаційні центри у Вінницькiй, Закарпатськiй, Львівськiй та Рівненськiй областях – II етап», для обміну досвідом  відвідала   Люблін, Краснік, Казімеж Долний над Віслою, місто Пулави (Pulawy), староство повіту в Ленчней (Lecznej).

В Бюро обслуговування мешканців міської ради Любліна українці мали змогу побачити добре організований центр, схожий за функціями із нашими центрами надання адміністративних послуг. Проте  значно відрізнялись якістю організації процесу, широтою наданих послуг. Так в офісі знаходяться адміністратори, які можуть надати послуги мешканцям від  реєстрації місця проживання до дозволів на будівництво, від подачі декларації про доходи до обміну паспортів.

В цьому ж офісі знаходяться три каси банку для розрахунків, потужна копіювальна техніка. Вся інформація про продуктивність праці спеціалістів надходить до кімнати адміністратора центру.

На його комп’ютері видно, яку кількість заявок протягом дня опрацював той чи інший консультант, які саме запити зустрічались найчастіше, що дозволяє планувати навантаження після обробки такої статистичної інформації. Самі спеціалісти, які працюють в центрі обслуговування мешканців є фахівцями саме своєї справи – податківці, архітектори, паспортисти, які або представляють відповідні відділи і управління міської ради, або колись працювали у спеціалізованих структурах і відтепер перейшли на роботу до центру. Коли приходять нові консультанти, то вони відправляються у відповідні структури на стажування і потім приступають до роботи.

Величезну кількість серверів та комп’ютерної техніки гості побачили у департаменті IT міської ради. У цій царині компютерної техніки сходяться всі шляхи від відеокамер спостереження, яких є неймовірна кількість по місту, сервера сайтів і електронних пошт всіх структур, що мають відношення як до міської ради до міськради ,так і ті, хто з нею співпрацюють.

Загалом, у Польщі існує два великих загальнодержавних електронних ресурси. Перший це BIP – достатньо уніфіковані публічні сторінки Інтернетові органів місцевої влади на кшталт українських сайтів влади з обов’язковим набором елементів: контакти, довідкова інфо, функції органу влади, презентація ключових посадовців, рішення сесій. Другий національний ресурс, який був створений на загальнопольській платформі – це ePUAP.

Це своєрідна інтернет-приймальня, через яку можна написати електронного листа адміністрації міста,  а також база інформаційних карток можливих послуг, які можна отримати на локальному, регіональному чи національному рівні в т.ч у електронній формі.

Найголовніше у цій схемі те, що, до прикладу, у місті Пулави вирішили проблему, яка гальмує повноцінний розвиток електронного урядування по всій Польщі-це електронний підпис. Він існує у двох видах. Перший – платний цифровий підпис, схожий на той, який в Україні вже застосовують у підприємницькій діяльності. Тільки тут він використовується як легальний підпис для всіх документів, що існують в електронному вигляді. Інший – такий собі аналог нотаріально завіреного підпису для електронних документів. Самі сертифікати про визнання такого підпису обов’язково прикладаються до тих документів, що підписуються.

Іншою складовою успіху є замовлена за 20000 злотих програма електронного урядування, яка дозволяє всі листи, що надходять переводити у цифровий формат, з яким і працюють в адміністрації, і на виході отримується документ, який надсилається заявнику у тій формі, яку він зазначив у своєму листі. Ця програма дозволяє одночасно працювати над цим документом-відповіддю декільком авторам, а також вразила швидкість сканування і переведення у пдф-документ усієї вхідної кореспонденції, що надійшла у паперовій формі. За 2013 рік міською радою, загальним відділом по-нашому, який складається із 4-х чоловік, було прийнято, опрацьовано і надано відповіді на 30 тисяч листів, запитів, прохань, скарг, пропозицій!

Ця програма економить час роботи над документами, зменшує витрати паперу суттєво і підвищує ефективність використання часу місцевими службовцями.

За матеріалами Здолбунів CITY

Коментарі