Вінниця ознайомилася з польським досвідом електронного урядування

0

11 липня у рамках проекту ГО «Європейський діалог» «Громадські інформаційні центри у Вінницькiй, Закарпатськiй, Львівськiй та Рівненськiй областях – II етап» відбувся другий семінар «Формування мережі громадських інформаційних центрів в сфері е-урядування».

Учасниками семінару стали представники громадських організацій, бібліотек, органів місцевого самоврядування міст Вінниця, Жмеринка, Бар та Крижопіль, які відбиралися на конкурсній основі з метою формування громадських інформаційних центрів на території Вінницької області.

У рамках проекту Вінницю відвідала Наталя Гмурковська, координатор міжнародного проекту «Громадські інформаційні центри у Вінницькiй, Закарпатськiй, Львівськiй та Рівненськiй областях – II етап», голова ГО Центр Співпраці Польща-Схід, польський експерт Пьотр Маженда (заступник голови Форум Неурядових Організації Любліна, експерт Оперативої Програми Фонд  Громадянськіх Ініціатив, співавтор і автор соціальних проектів)  та Ігор Каспрук, координатор проекту «Громадські інформаційні центри у Вінницькiй, Закарпатськiй, Львівськiй та Рівненськiй областях – II етап» в Україні, керівник громадської організації «Європейський діалог».

За словами Наталі Гмурковської, ідеєю створення громадських інформаційних центрів було створення пунктів доступу інформації громадян на базі бібліотек і громадських організацій.

«Чому створення громадських інформаційних центрів саме на базі бібліотек? Тому, що мешканці містечок, а особливо люди похилого віку, найчастіше приходять до бібліотек і контактують з бібліотекарями,  які їм надають інформацію не лише про книги, а й загальну. Бібліотеки ще й обрали тому, що декілька років реалізовується програма «Бібліоміст», учасниками якої є передові бібліотеки міст та містечок. Завдяки цій програмі бібліотекарів вчили, як надавати послуги мешканцям разі запитань. Також у рамка проекту минулого року і цьогоріч важко було отримати кошти, тому ми робимо гранти і учасники, які найменш забезпечені технічним обладнанням, мають змогу отримати копм’ютер,  факс або принтер. Як відомо, був проект про створення в районах Центрів надання адміністративних послуг, але не в усіх районах є така можливість, тому саме бібліотеки можуть допомагати місцевим ЦНАПам. У цьому проекті ми вибрали по 5 бібліотек або громадських організацій в кожній області. Головним українським партнером в Україні є ГО «Європейський діалог»», – зазначила Наталя Гмурковська.

«Рік тому ми ініціювали такий проект у Львівській області. Він мав досить вдалі результати не лише на наш погляд, але закордонних експертів. Коли ми визначалися із поширенням цьогорічного проекту, то із задоволенням вибрали Вінницьку, Закарпатську, Львівську та Рівненську області. У Вінницькій області для співпраці ми обрали Подільську агенцію регіонального розвитку, бо ми давно співпрацюємо і реалізували багато спільних ініціатив та проектів. І саме ця організація та Вінницька область робить багато у сфері електронного урядування. Також завданням цього проекту є не лише обмінятися досвідом, а й адаптувати їх з урахуванням українських реалій», – сказав Ігор Каспрук.

Тренерами під час семінару були польський експерт Пьотр Маженда та виконавчий директор ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» Олег Левченко.

Під час тренінгу йшлося про те, що польський досвід є корисний для України, адже більшість із проблем, котрі вдалося вирішити міському самоврядуванню в Польщі в рамках проекту «Прозора Польща» сьогодні є актуальними для України. Вирішення цих проблем залежить від позиції громад та їхньої співпраці з міською владою в питаннях створення умов для всебічного задоволення потреб людей. Наприклад, з корупцією в органах влади можна і слід боротися шляхом підвищення публічності і відкритості в її діяльності. Останньому сприяє впровадження електронного урядування і інформування населення.

«Ринок електронних послуг зростає дуже швидко незалежно від галузі. Очікується подальше зростання нових електронних послуг, які дозволять обмежити або замінити традиційні послуги. Сучасна електронна послуга повинна бути скерована на спільноту, оригінальність та індивідуальність», – зазначив Пьотр Маженда.

Як зазначив Олег Левченко, завдання електронної демократії полягає в тому, щоб участь громадян у державній політиці прийняття рішень було більш легким і простим. За його словами, «електронне врядування дає необмежену кількість інструментів, за допомогою якого можна якісно керувати процесом, уникаючи контакту з чиновником». Головним завданняя електронного врядування є створення за менше часу більше послуг з меншою ціною і більшою якістю

«Електронна демократія може допомогти громадянам взяти активнішу участь у розробці політики, зробити процес прийняття рішень більш прозорим і наблизити уряд до людей», – сказав Олег Левченко.

Також у рамках візиту до Вінниці Наталя Гмурковська та Пьотр Маженда побували у Вінницькі міській раді, де зустрілися з керівником Центру адміністративних послуг «Прозорий офіс» та у відділенні «Вишенька» Центру адміністративних послуг «Прозорий офіс».

За матеріалами Подільської Агенції Міжрегіонального розвитку

Коментарі